Voorstellingen

Wij willen onze leerlingen de kans bieden om op het podium te staan.

Betoverd

2022

De zusjes Emma en Sophie groeien op bij hun oma die hen altijd prachtige verhalen vertelt over een magische sprookjeswereld. Sophie krijgt van haar oma een rode sjaal.

Op een dag duikelen de zusjes achter een wit konijn aan, een sprookjeswereld in. Ze komen op een teaparty aan het paleis van Belle en het Beest. Nadat de gasten zijn vertrokken, slaat de sfeer om. Plots verschijnen er 2 trollen, die de sprookjesfiguren verstenen. De zusjes vluchtten weg met het konijn.

De sprookjesfiguren gaan in beraad. Ze besluiten om de soldaten van Mulan te vragen om tegen de trollen te vechten. Helaas worden de soldaten ook versteend. En niet alleen zij, maar ook het witte konijn! Sophie is intens verdrietig en doet haar sjaal af en legt hem over het konijn heen. Maar wat blijkt: de rode sjaal heeft magische krachten! Het konijn komt weer tot leven! Zonder dat ze het doorheeft wordt ze bespied door een slechterik uit de sprookjeswereld..

Ook de slechteriken, monsters en heksen ontkomen niet allemaal aan het verstenen van de trollen. Ze besluiten de sjaal te gaan stelen. Uiteindelijk vinden Haak en de slechteriken de zusjes. Ze proberen de sjaal te stelen, maar Sophie maakt duidelijk dat ze met de sjaal iedereen zal helpen. Ook hen!

De goede en de slechte sprookjesfiguren komen bij elkaar. Ze sluiten een verbond en trekken samen op tegen de trollen. De magische krachten van de sjaal doen de trollen beseffen dat ze er eigenlijk bij willen horen en dat ont-steent hun harten.

Danswedstrijd

2022

In de Danswedstrijd is het aan de deelnemers om een prachtige dans in elkaar te zetten en op te treden voor een echte vakjury!

Iedereen mag meedoen, of ze nou op dansles zitten of niet. Er doen 4 categorieën mee, afhankelijk van de leeftijd, De top 3 gaat naar huis met een mooie prijs. Het gaat om het plezier in dansen, de prijs is natuurlijk altijd een mooi extraatje..

Zie foto’s hieronder.

Het Moderne Zwanenmeer

2019

Als het lelijke eendje wordt geboren, valt het al snel op dat ze niet bij haar zusjes past. Haar ouders besluiten haar naar kostschool te sturen. Daar voelt ze zich niet op haar plek en wordt ze gepest.

Als ze opgroeit blijkt ze een prachtige zwaan te zijn geworden, maar door de afwijzingen uit haar kindertijd voelt ze zich nog steeds een lelijk eendje.

Op straat komt ze een aantal zwarte zwanen tegen, die haar mee willen nemen naar een kroeg. Daar krijgt ze aandacht van de populaire tovenaar, die haar op het slechte pad wilt brengen. Hij neemt onze zwaan onder zijn hoede. Zij sluit zich bij hun groep aan. Onze zwaan kijkt toe hoe haar nieuwe vrienden gemeen doen tegen een paar kleine kuikentjes.

Als ze later met de tovenaar en zwarte zwanen een groepje jongere witte zwanen tegenkomt ziet ze dat de tovenaar één van de witte zwanen apart neemt. Hij paait haar met mooie praatjes en hij geeft haar een drankje. Onze zwaan herkent dat hij dit ook bij haar heeft gedaan! Ze besluit in te grijpen en beschermt de andere witte zwaan. Ze keert zich tegen de tovenaar en kiest voor zichzelf.

Danswedstrijd

2018

Iedereen mag meedoen, of ze nou op dansles zitten of niet. Er doen 4 categorieën mee, afhankelijk van de leeftijd, De top 3 gaat naar huis met een mooie prijs. Het gaat om het plezier in dansen, de prijs is natuurlijk altijd een mooi extraatje!

De website van de Vlaardingse Ballet en Dans School is aan het vernieuwen. Er volgen binnenkort foto’s van eerdere voorstellingen.