Onze Docenten

index_17_540505251.jpg

Annabel Judels

Directrice, Docent Kinderdans, Klassiek Ballet, Selectiegroepen

Al zolang ik mij kan herinneren heb ik een passie voor dans. Vroeger toen ik klein was en eerder wakker dan de rest van de familie, ging ik naar beneden, zette een muziekje aan en danste ik hele verhalen! Na mijn middelbare school ben ik gaan studeren, maar al snel voelde ik dat ik wilde dansen. Ik heb auditie gedaan op Codarts, Hogeschool voor de kunsten in Rotterdam en werd tot mijn verbazing en geluk aangenomen. Na mijn afstuderen heb ik de dansschool overgenomen van mijn moeder.

Inmiddels geef ik al meer dan 25 jaar les in klassiek ballet en moderne dans aan kinderen en volwassenen. In de tussentijd heb ik twee prachtige kinderen gekregen, waarvan er één is afgestudeerd als danser en de ander bijna klaar is met haar studie geneeskunde. Ook ik was weer gaan studeren. Al heel lang ben ik geïnteresseerd in hoe je je als mens gelukkiger kan voelen. Intussen heb ik de studie haptotherapie afgerond en ben ik, naast mijn dansschool, met mijn Praktijk voor Haptotherapie begonnen. Haptotherapie gaat over de verbinding tussen verstand en gevoel en het contact met je lichaam, iets wat ik in mijn ervaring als dansdocent vaak tegenkom. In mijn danslessen wil ik mijn passie voor het dansen overbrengen. Bewustwording van het lichaam en met de leerlingen serieus iets bereiken vind ik belangrijk. Dans is bij uitstek een manier om je gevoel te uiten. Ik doe dat graag mensgericht met persoonlijke aandacht en veel plezier!

Marijn Stijl

Docent Moderne dans, Klassiek ballet, Selectiegroepen

Marijn begon al met dansen toen hij slechts vier jaar oud was. Op tienjarige leeftijd werd hij aangenomen op de dansafdeling van het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. Na zeven jaar Conservatorium vervolgde hij zijn studie op Codarts Rotterdam Hogeschool van de Kunsten in de uitvoerende dans afdeling. Hier heeft hij zijn bachelor diploma behaald. Marijn heeft reeds gedanst bij dansgezelschappen als Gross Dance Company, De Dutch Don't Dance Division en Project Sally Maastricht.

“Als docent hou ik ervan om mijn passie voor dans en de kennis die ik heb verzameld over de afgelopen jaren te delen met anderen. Mijn hoofddoel tijdens het lesgeven is compleet bewust te worden van alle acties die zich in het lichaam manifesteren en naar buiten toe worden geprojecteerd in tijd en ruimte, terwijl we ons tegelijkertijd verbinden met ons innerlijke plezier voor dans. Wanneer ik les geef wil ik een open sfeer creëren, zodat we vanuit daar ons comfortabel kunnen voelen om uit onze comfort zone te stappen en onze creativiteit en emoties kunnen delen met elkaar. Ik geloof dat dansen ons gezonder, creatiever en bewuster maakt en meer in contact met onszelf zowel op fysiek- als op mentaal vlak”.

bram.jpg

Bram

Docent Streetdance, Hiphop en Moderne dans

Geboren en getogen in Rotterdam. Een stad constant in beweging. Zo ook ik. Niet alleen letterlijk in beweging (dansend), maar ook zoekend naar nieuwe mogelijkheden. Zoekend naar nieuwe manieren om mij creatief te uiten en zo waarde te creëren op sociaal-maatschappelijk en duurzaam vlak.

WhatsApp Image 2021-10-12 at 22.43.02.jpeg

Madeleine Hengst

Docent Peuterdans en Kinderyoga

Er is nooit een dag hetzelfde wanneer je met jonge kinderen werkt. De fantasie, de onbevangenheid, het plezier dat zij uitstralen. Ik vind het fijn om bij te dragen aan de (dansante) ontwikkeling en het plezier van peuters en jonge kinderen. Daarnaast ben ik een muziekliefhebber: van klassiek tot hip hop.

Ik werk als pedagogisch medewerker bij een peuterspeelzaal in Vlaardingen. Daarnaast verzorg ik de peuterdanslessen en vanaf januari 2014 de kinderyoga lessen. Ik heb hiervoor de docentopleiding de peuterdans en kinderyoga gevolgd. Met jonge kinderen werken is inspirerend en geeft mij enorm veel voldoening. In de lessen gebruik ik dan ook variërende muzieksoorten. Verder vind ik het erg plezierig om bij de Vlaardingse Ballet en Dans School de peuterdanslessen en de kinderyogalessen te verzorgen.

Karen Slager

Docent Yoga

Yoga helpt je luisteren naar je lichaam, je adem optimaal benutten en innerlijke balans ervaren. Na jaren zelf yoga beoefenen, had ik heel veel zin om me meer te verdiepen in de prachtige filosofie achter yoga. Ik heb inmiddels de tweejarige teacher training in Rotterdam afgerond. In ons dagelijks leven vol prikkels en afleiding valt het niet altijd mee om balans te vinden. Deze voor iedereen toegankelijke yogales is een mix van inspanning en ontspanning en van kracht en flexibiliteit. Wat jouw behoefte ook is, voel je welkom en ervaar wat yoga voor jou kan doen.