A dancer, if she is great, can give to the people something that they can carry with them forever. They can never forget it, and it has changed them, though they may never know it.

– Isadora Duncan, also known as the “Mother of Dance”.

DSC_0012-1.jpg

Selectie Lessen

Wij bieden selectielessen aan voor leerlingen met talent en ambitie. Voor leerlingen die meer gemotiveerd zijn, in aanraking willen komen met de semiprofessionele kant van dans en/of professioneel danser(es) willen worden. Je krijgt meer lessen, die dieper in gaan op de klassieke en moderne danstechnieken. Hier zijn wel een paar eisen aan verbonden. Je wordt via een auditie beoordeeld door een jury en je balletdocent. Deze bepalen of je in een selectiegroep mag.

De selectiegroepen hebben vaker een optreden dan anderen. Bovendien zijn er uitjes naar bijvoorbeeld het theater, naar de leerlingendag van het Koninklijk Conservatorium Den Haag en elk jaar hebben we een Sinterklaasfeestje samen.

Er zijn verschillende selectiegroepen afhankelijk van leeftijd en niveau. Vanaf groep 6 is het mogelijk auditie te doen. Er zal tijdens de normale les worden aangegeven wanneer er audities worden gehouden voor deze speciale lessen.

Hieronder zie je een link naar een video van onze voorstelling van 2009, waar onze leerlingen van selectie 1 een paar van hun oefeningen laten zien.